Welhome

Identidad visual de Caminhos Film Festival

Cada año, durante más de dos décadas, Caminhos ha convertido a Coímbra en la capital del cine portugués. En su decimonovena edición, se buscaba incrementar el número y la diversidad de las películas presentadas; para ello, se planteó una nueva identidad visual que trataba de responder a estos diferentes caminos que el festival buscaba abordar.

El diseñador portugués José Maria Cunha creó una identidad visual dinámica basada en el uso constante de una misma tipografía para todas las aplicaciones (invitaciones, programa, calendario, etc.), y unas flechas como símbolo para transmitir la idea de “Caminhos” (caminos). Además, el concepto de Cine -y diversidad- es representado mediante una elección de los cinco ratios más importantes en la películas: 3:2, 4:3, 16:9, 2.40:1 and 5:3. Así, una misma letra existe en cinco ratios distintos, que definen la familia customizada de este proyecto, la Caminhos Format, que recuerda a la Architype de Theo Van Doesburg.

– –

For more than two decades, Caminhos makes Coimbra the capital of portuguese cinema every year. For its 19th edition, there was a need and desire to expand the number and the diversity of submitted films; therefore, a fresh visual identity was developed to respond to these many ways —in portuguese, caminhos— the festival brings to play.

Portuguese designer José Maria Cunha created a dynamic visual identity based on the constant use of one same typography for every application (invitation, program, schedule, etc.), and an arrow symbol to communicate the concept of “Caminhos” (ways). Besides, the concept of Cinema, and diversity, is represented by a selection of five main different common aspect ratios in film: 3:2, 4:3, 16:9, 2.40:1 and 5:3. Every same letter exists in five different aspects ratios, that define the boundaries in which each letter of the alphabet is geometrically drawn. Those five styles make the full bespoke typeface developed for this project: Caminhos Format. The orthogonal geometric principles were perfect to fit in each glyph, echoing Architype by Theo Van Doesburg.

Deja un mensaje