Type. A Visual History of Typefaces & Graphic Styles

Type. A Visual History of Typefaces & Graphic Styles. Cees …

type_taschen00

type_taschen01
type_taschen03
type_taschen04
Type. A Visual History of Typefaces & Graphic Styles. Cees W. de Jong, Alston W. Purvis, Jan Tholenaar. Tapa blanda, estuche con 2 vols.  24 x 30,5 cm, 720 páginas. € 39,99.

Type. A Visual History of Typefaces & Graphic Styles es la nueva publicación sobre tipografía de Taschen, una historia visual de fuentes y estilos gráficos (1628-1938) que ofrece a los amantes del diseño tipográfico una oportunidad de explorar los mejores tipos en la historia de la edición. Extraída de una distinguida colección holandesa, esta magnífica edición en dos volúmenes aborda la evolución de la letra impresa a través de catálogos exquisitamente diseñados que, junto a las mencionadas familias de caracteres, muestran filetes, florituras, capitulares y ornamentos, ejemplos litográficos y letras de rotulistas, grabadores y calígrafos.

Diseñadores como William Caslon, Peter Behrens, Eric Gill, Paul Renner, Jan Tschichold, A. M. Cassandre, Aldo Novarese o Adrian Frutiger se dan cita en un texto dividido en dos volúmenes: el primero abarca muestras tipográficas previas al siglo xx, mientras que el segundo hace referencia al período comprendido entre 1900 y 1938.

– –

Type. A Visual History of Typefaces & Graphic Styles is the new publication about typography by Taschen, a visual history of typefaces and graphic styles (1628-1938) that offer typographic design lovers the chance to explore the best typography examples in the history of publishing. Taken from a distinguished Dutch collection, this fantastic two-volume edition approaches the evolution of the printed character via exquisitely designed catalogs which, with the mentioned type families, shows borders, ornaments, initial letters, decorations, lithographic examples and characters by sign writers, inscription carvers, and calligraphers

Featuring type designers including like William Caslon, Peter Behrens, Eric Gill, Paul Renner, Jan Tschichold, A. M. Cassandre, Aldo Novarese and Adrian Frutiger, the text is divided into two volumes: the first volume one covers pre–20th century typeface specimens while the second one refers to the period from 1900 to the mid-20th Century.

Deja un comentario